اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۴۳ ب.ظ

انبارهای گندم در دولت گذشته خالی بود+سند



ایسنا/

انبارهای خالی گندم در روزهای آغاز کاری دولت یازدهم یکی از معضلاتی بود که روحانی به آن اشاره کرد. حالا پس از رسیدن مجدد ایران به خودکفایی در تولید گندم در سال جاری و به انتها رسیدن عمر این دولت، رئیس جمهور سابق این ادعا را غیر واقعی خوانده اما آمارهای رسمی موجود طی ۱۲ سال اخیر نشان می‌دهد که انبارهای کشور واقعا خالی بود و اگر کمی دیرتر به این مساله توجه می‌شد چه بسا بحرانی به نام "بحران نان" در برخی استان‌ها اتفاق می‌افتاد.

به گزارش ایسنا، دوازدهم مرداد ماه سال ۱۳۹۲ که دولت یازدهم با ریاست حسن روحانی کار خود را آغاز کرد با مشکلی بزرگ به نام پایین بودن ذخایر استراتژیک کشور از کالاهای اساسی به ویژه گندم مواجه بود، چرا که بر اساس گفته رئیس جمهور به صورت میانگین حدود ۱۸ روز ذخیره استراتژیک گندم در کشور وجود داشت و میزان این ذخایر در برخی از استان‌های ساحلی به سه روز رسیده بود، حال آنکه اکنون این عدد به ۳۲۱ روز یعنی حدود یک سال رسیده است.

این وضعیت اسف‌بار در انبارهای ذخیره کالاهای استراتژیک  در حالی وجود داشت که قانون همه دولت‌ها را مکلف کرده تا برای محصولات استراتژیکی مانند گندم در هر بازه زمانی از سال حداقل سه ماه ذخیره در انبارها داشته باشند تا در هنگام وقوع اتفاقات غیر منتظره بتوان از آن استفاده کرد.


ادامه خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۵
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی