اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳ ب.ظ

همه آنچه باید در مورد حداقل دستمزد ۹۶ بدانید





آخرین خبر/

سرانجام گره دستمزد ۹۶ در یک جلسه طولانی مدت با حضور وزیر کار باز شد. هر چند حداقل دستمزد تعیین شده کمتر از یک میلیون تومان است و به ویژه در شهرهای بزرگ کفاف دخل و خرج کارگران را نمی دهد اما براساس تصمیم گرفته شده قرار نیست حداقل دریافتی هیچ کارگری کمتر از یک میلیون و ۳۱۷ هزار تومان در ماه باشد.

شورای‌عالی کار پس از 15 ساعت جلسه مداوم روز گذشته میزان افزایش مزد و حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را تعیین تکلیف کرد. براساس اعلام وزیر کار و امور اجتماعی، مزد سال آینده 5/ 14 درصد رشد خواهد کرد. حداقل دریافتی کارگران نیز به یک میلیون و 317 هزار تومان خواهد رسید.

این افزایش نسبت به میانگین تورم اعلام‌شده توسط بانک مرکزی در بهمن‌ماه، حدود 6 واحد درصد بیشتر است. قانون کار در افزایش دستمزد دو ملاحظه دارد؛ ملاحظه نخست نرخ تورم است و ملاحظه دوم تعیین دستمزدی است که تامین‌کننده معیشت خانوار 4 نفره باشد.

طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حداقل دریافتی ماهانه کارگران در سال آینده یک میلیون و ٣١٧ هزار تومان است. در پایان جلسه 15 ساعته شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده با افزایش بیش از سطح تورم روبه‌رو شده است. در روز گذشته در خبرگزاری‌ها ابهامی در مورد حداقل مزد و دستمزد کارگران برای سال 96 ایجاد شد.


ادامه خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۶
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی