اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۱۹ ب.ظ

کالاهای چینی همچنان صدرنشین ویترین وارداتی ایران



ایسنا/

مروری بر آمارهای رسمی گویای این است که چین، امارات متحده عربی و جمهوری کره در ۱۱ ماهه اول سال گذشته به ترتیب بیشترین حجم صادرات به ایران را داشته‌اند.

چین با صادرات بیش از سه میلیون و ۸۹۰ هزار و ۷۵۶ تن محصول به ایران بزرگ‌ترین صادرکننده بوده که در مجموع از نظر وزنی ۱۲.۹۷ درصد و از نظر ارزش ۲۴.۴۰ درصد از واردات کشور را به خود اختصاص داده و  واردات از این کشور حدود ۹ میلیارد و ۳۷۳ هزار دلار ارز از ایران خارج کرده است.

اما این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که در قیاس با مدت مشابه در سال ۱۳۹۴ وزن واردات از این چین ۱۳.۳۵ درصد کاهش داشته که البته با این وجود از نظر ارزش مالی در مبادلات تجاری با این کشور ۰.۰۹ درصد افزایش دیده می‌شود. از سوی دیگر در سال ۱۳۹۴ از نظر ارزش مالی ۲۵.۲۲ درصد از واردات ایران به چین مربوط می‌شد که این رقم در سال ۱۳۹۵ با کاهشی جزیی به ۲۴.۴۰ درصد رسید.

امارات متحده عربی دومین واردکنده عمده کالا به ایران است که تا بهمن‌ماه سال قبل بیش از چهار میلیون و ۳۰۹ هزار تن محصول وارد ایران کرده که ارزش این واردات بالغ بر پنج میلیارد و ۷۹۷ هزار دلار بوده است.


ادامه خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۲
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی