اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۰۳ ب.ظ

تجارت کانتینری آسیا چقدر سودآور است؟

درحالی که تجارت درون آسیا بزرگترین عامل رشد در صنعت کانتینری به شمار می آید، سوال بزرگی در خصوص کسب درآمد در این حوزه وجود دارد.

به گزارش خبر فوری به نقل از مانا،‌ وضعیت شرکت های کشتیرانی در سه ماه سوم سال جاری میلادی مانند خطوط حمل و نقل کاسکو و نقش آفرین اصلی در تجارت آسیا، خطوط کانتینری OOCL هنگ کنگ، نشان می دهد استراتژی های مختلفی باید بر حسب سایز شناورها و قدرت شرکت ها اتخاذ شود تا بتوان از شلوغ ترین مسیر کانتینری بهترین درآمد را کسب کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت کاسکو با ناوگانی متشکل از 358 فروند شناور و ظرفیت یک میلیون و 800 هزار TEU قادر است 32 درصد از حجم جابه جایی را تا یک میلیون و 500 هزارTEU مدیریت کند و این بخش را بر حسب حجم جابه جایی و فازغ از کانتینرهای داخلی چین در ردۀ دوم قرار دهد. در همین راستا میزان درآمد خطوط کاسکو به بیش از 678 میلیون و 800 هزار دلار می رسد.

در این میان، خط کانتینری OOIL شاهد افت هفت درصدی در تجارت درون آسیایی بود و حجم جابه جایی به 715 هزار و 693 TEU رسید. این درحالی است که میزان درآمد این خط با رشد 13 درصدی همراه شد و به 456 میلیون و 700 هزار دلار رسید.

این گزارش ادامه داد: پر واضح است که خطوط توان بالقوۀ خود را در تجارت مسیر مذکور نشان خواهند داد. در همین راستا و با توجه به این واقعیت که از هر شش کانتینر یک کانتینر در مسیر تجاری درون آسیا فعالیت دارد، مدیر خط کانتینری APL گفت: بازار بسیار رقابتی و حجم کانتینرها بالا و روبه رشد است.


ادامه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۱
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی