تجارت کانتینری آسیا چقدر سودآور است؟
به گزارش خبر فوری به نقل از مانا، وضعیت شرکت های کشتیرانی در سه ماه سوم سال جاری میلادی مانند خطوط حمل و نقل کاسکو و نقش آفرین اصلی در تجارت آسیا، خطوط کانتینری OOCL هنگ کنگ، نشان می دهد استراتژی های مختلفی باید بر حسب سایز شناورها و قدرت شرکت ها اتخاذ شود تا بتوان از شلوغ ترین مسیر کانتینری بهترین درآمد را کسب کرد.
بر اساس این گزارش، شرکت کاسکو با ناوگانی متشکل از 358 فروند شناور و ظرفیت یک میلیون و 800 هزار TEU قادر است 32 درصد از حجم جابه جایی را تا یک میلیون و 500 هزارTEU مدیریت کند و این بخش را بر حسب حجم جابه جایی و فازغ از کانتینرهای داخلی چین در ردۀ دوم قرار دهد. در همین راستا میزان درآمد خطوط کاسکو به بیش از 678 میلیون و 800 هزار دلار می رسد.
در این میان، خط کانتینری OOIL شاهد افت هفت درصدی در تجارت درون آسیایی بود و حجم جابه جایی به 715 هزار و 693 TEU رسید. این درحالی است که میزان درآمد این خط با رشد 13 درصدی همراه شد و به 456 میلیون و 700 هزار دلار رسید.
این گزارش ادامه داد: پر واضح است که خطوط توان بالقوۀ خود را در تجارت مسیر مذکور نشان خواهند داد. در همین راستا و با توجه به این واقعیت که از هر شش کانتینر یک کانتینر در مسیر تجاری درون آسیا فعالیت دارد، مدیر خط کانتینری APL گفت: بازار بسیار رقابتی و حجم کانتینرها بالا و روبه رشد است.