اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

شنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹ ب.ظ

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) یک رژیم خاص است که مصرف کربوهیدرات در آن بسیار محدود شده، لذا برای آشنایی با این سبک غذایی نمونه‌ای ۱۰ روزه از رژیم کتوژنیک در اینجا آورده شده است.
تحقیقات زیادی در مورد این رژیم در حال انجام است و تاکنون مشخص شده است که این رژیم میتواند تاثیر زیادی بر روی کاهش علائم صرع داشته باشد.
راهنمای کامل رژیم غذایی کتوژنیک
بر اساس گزارش برخی از افراد در مورد این مشکل، علائم آن معمولا ظرف چند روز تمام میشود. نتیجهی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است.

این رژیم غذایی شامل کاهش کربوهیدرات ها ، به میزان ۵۰ گرم در روز یا کمتر ، برای کمک به بدن در رسیدن به حالت کتوز است که در آن بدن مجبور است چربی (و نه قند) را برای تأمین انرژی بسوزاند.

رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه رایگان
رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی رژیم کتوژنیک است که هر کسی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند.

رژیم کتوژنیک
به گزارش صدای ایران از خبر آنلاین، رژیم غذایی کتو رژیم کتوژنیک که این روزها طرفداران زیادی هم دارد، تحت مطالعات زیادی قرار گرفته و در بیش از ۲۰ مورد از آنها، این رژیم غذایی برای کاهش وزن مؤثر اعلام شده است.

رژیم کتو
خوردن بیش از اندازه میوه باعث میشود اثر رژیم کتوژنیک از بین برود. افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند.

رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه
در مجموع باید گفت که رژیم کم کربوهیدراتی رژیم کتوژنیک در کاهش دادن تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش مؤثری دارد. دست در دست هم بودن این دو عامل باعث خواهد شد تا شما در طول یک یا دو هفته اول سریعاً و به وضوح لاغر شدن خودتان را متوجه شوید.

رژیم کتو
به وضوح مشخص شده است که رژیم کتوژنیک افزایش سطح تری گلیسیرید در طولانی مدت میتواند منجر به بیماریهای قلبی خطرناک از جمله سکته قلبی شود. برای سالهای طولانی است که رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک بر سر زبانها است و مخالفان و موافقان زیادی دارد.

رژیم کیتوژنیک
اثر طولانی مدت باعث میشود که فرد به مرور زمان از آسیب بیماریهای قلبی و دیابت نوع ۲ در امان باشد.

علاوه بر این نشان داده شده رژیم کتوژنیک که قهوه و چای بهطرز چشمگیری خطر ابتلا به دیابت را کاهش میدهند. سه چهارم کودکانی که به این رژیم پاسخ می دهند ظرف دو هفته بهبودی را نشان می دهند، اگرچه پزشکان قبل از تایید بی اثر بودن این درمان، حداقل به مدت سه ماه آن را آزمایش می کنند.

رژیم کیتوژنیک
در این بخش قصد داریم رژیم کتوژنیک به سوالاتی که بسیاری از شما در بخش نظرات از ما پرسیدهاید را پاسخ دهیم تا با این رژیم لاغری بیشتر آشنا شوید. به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا می کنید یا دوباره سرو کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید.

رژیم کتو برنامه غذایی
رژیم کیتوژنیک این رژیم غذایی رژیم کتوژنیک از سال ۱۹۲۰ همچنان مورد استفاده افرادی که اضافه وزن دارند قرار گرفته و نتایج مثبت آن ثبت شده است. این رژیم بر اساس دریافت کالری از مواد غذایی مانند پروتئین و چربی و دریافت کالری کم از کربوهیدرات است.
در این نوع رژیم لاغری به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات افزایش مییابد. بنابراین رژیم کتوژنیک پتانسیل چربی سوزی بدن را به شدت افزایش میدهد و این یکی از مهم ترین مزایای رژیم کتوژنیک است.

بنابراین وقتی شما شروع به رژیم کتوژنیک و کاهش شدت ورزش خود میکنید، از آن زمان برای رسیدگی به هر مشکلی که دارید، استفاده کنید.

بنابراین در روزهای تمرین شما مجاز به مصرف بیشتر کربوهیدرات هستید.>رژیم کتوژنیک همچنین فواید دیگری برای مبارزه بدن با انواع دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر دارد.این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزین کردن آن با چربی است.

رژیم کتوژنیک رایگان
رژیم کتو ابتدا به مدت دو دهه رژیم کتوژنیک به طور گستردهای مورد استفاده قرار گرفت اما با آمدن داروهای ضد صرع، استفاده از آن کم شد ولی از اواخر دهه ۹۰ میلادی دوباره روند صعودی گرفت.

همچنین خوردن این نوع از ماست باعث کاهش اشتها در فرد خواهد شد. در این مطالعه میزان کاهش وزن ابتدایی رژیم غذایی کمچرب و کم کربوهیدراتی بررسی شده است که در نهایت مشخص شد رژیم کتوژنیک به میزان ۴۰۵ بار بیشتر از رژیم کمچرب لاغری اولیه داشته باشد بدون اینکه افراد گرسنگی زیادی تحمل کنند.

زمانی که در رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات  رژیم کتوژنیک هستید، سطح هورمون انسولین کاهش پیدا کرده و اسیدهای چرب به میزان زیادی از ذخایر چربی بدن آزاد میشوند. از لبنیاتیه که در برنامه غذایی کتو حذف میشه.

محققان بر این باورند که رژیم کتوژنیک اسهال همچنین می تواند به دلیل کمبود فیبر در رژیم کتو باشد ، که ممکن است هنگامی اتفاق بیفتد که مصرف کربوهیدرات ها در رژیم کاهش می یابند (مانند نان و ماکارونی و غلات سبوس دار).

رژیم کتوژنیک نمونه
علاوه بر موارد ذکر شده، رژیم کتوژنیک مصرف ماهی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها و نیز بهبود سلامت روان شود. از دیگر دلایل برتری این رژیم می توان به افزایش کتون ها در بدن، و به دنبال آن کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت بدن به انسولین، اشاره کرد.

با این حال از بین انواع رژیم هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، تنها بر روی رژیم استاندارد و رژیم کتوژنیک >سرشار از پروتئین مطالعات بسیاری صورت گرفته است.

رژیم کتو رایگان
با این حال همانطور که بارها در مقاله نیز به آن اشاره کردیم رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات علمی انجام شده بسیار سودمند و سالم است. پر خوری میکنید، حتی خوردن بیش از اندازه چربی سالم باعث چاقی میشود.

کاهش اشتها در رژیم کتوژنیک یکی از بهترین ثمرات آن است چرا که بیشتر مردم به علت گرسنگی بیش از حد، رژیم را نهایتاً تا چند روز ادامه میدهند. بدون استثنا، رژیمهای کم کربوهیدراتی به هر شکلی منجر به کاهش وزن ابتدایی بیش از رژیمهای کمچرب میشود.

این کیک خوشمزه رژیم کتوژنیک با شکلات تلخ بدون قند تهیه میشه و کربوهیدرات بسیار پایینی داره. شکلات تلخ ۸۵ درصد رژیم کتوژنیک را به همراه خامه و توت ها به عنوان یک دسر خوشمزه میل کنید.

مطالعات نشان داده است در افرادی که مصرف کربوهیدرات به هر دلیلی به مانند رژیم کتوژنیک کاهش و مصرف چربی و پروتئین افزایش مییابد، در مجموع کالری دریافتی افراد کمتر میشود.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا
این رژیم مشابه نوع استاندارد این رژیم غذایی است، اما مصرف پروتئین در آن بیشتر است. ما ایرانی ها نان و برنج منبع عمده کربوهیدرات در رژیم غذایی مان است. و سبزیجات رژیم کتوژنیک از این جهت جناب کتوژنیک قلدر، نون و برنج رو که از وعده های غذایی مون حذف کرده.

شام: رژیم کتوژنیک همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخممرغ و پنیر. پاسخ: با خوردن آدامس بدون شکر میتوانید این مشکل را که یکی از عوارض جانبی این رژیم است را حل کنید.

صبحانه: شیک مناسب برای رژیم کتوژنیک (مثل شیک کره بادام زمینی یا توت فرنگی). برای رسیدن به این میزان باید از رژیم غذایی خود مقادیری کربوهیدرات مانند غلات، شیرینی و نوشیدنیهای قندی و همچنین مواد نشاستهای مانند سیب زمینی و دیگر مواد غذایی مانند میوه و حبوبات را محدود کنید.

پیش از اینکه به اصل مطلب بپردازیم در جریان باشید که در این سایت مقالات زیادی در خصوص رژیم کتوژنیک توسط بنده (دکتر فرزاد روشن ضمیر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی) نوشته شده است و این مجموعه در حال تکمیل نیز می‌باشد. بنابراین اگر در حال تحقیق روی این رژیم هستید پیشنهاد می‌کنم این مقالات را که بر گرفته از جدیدترین مقالات علمی است از دست ندهید.
رژیم کتوژنیک با اتکینز متفاوت است
مقاله کاملی در خصوص رژیم اتکینز نوشته ام اما به تصور بعضی، رژیم کتوژنیک و اتکینز یکی است در صورتی که رژیم کتوژنیک اولاً بیش از صد سال است در دنیا در مراکز درمانی و بیمارستانها در حال اجراست و دوماً یک رژیم کاملاً علمی می باشد و فقط یه اسم و تبلیغ نیست.
با توجه به اینکه امروزه در فضای مجازی هر کسی در خصوص رژیم کتوژنیک خود را صاحب نظر می داند، من یک مقاله نوشتم که بطور خلاصه شرح می دهم که تفاوت یک رژیم کتوژنیک تخصصی با رژیم های کتوژنیکی که بطور معمول همه جا می‌بینید چیست. بنابراین لطفاً حتماً مقاله زیر را بخوانید:
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر 
حتی در یکی از مقالات یک نمونه واقعی همراه با عکس قبل و بعد و روند کار را در رژیم کتوژنیک آنلاین شرح داده‌ام. جهت دیدن این مقاله می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:
رژیم کتوژنیک توسط متخصص تغذیه
چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم
رژیم کتوژنیک در واقع یک رژیم پرچرب است و بایستی کربوهیدرات دریافتی در روز ۲۰ تا حداکثر ۵۰ گرم باشد. اما برای همه افراد بایستی بطور شخصی میزان کالری و سایر درشت مغذی‌ها محاسبه شود لذا این نمونه رژیم کتوژنیک ممکن است برای همه مناسب نباشد.
اما بطور کلی در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات‌های زیر ممنوع است:
-عسل
-شکر قهوه ای
-آبمیوه ها و نوشیدنی های انرژی زا
-تمامی غلات، از جمله جو دو سر، گندم و جو و دانه خوراکی کینوا و…
-تمام نان ها
-برنج
-ماکارونی، پاستا ، نودل ، ورمیشل
-کیک ، بیسکوئیت ، کراکر و …
-مواد لبنی بجز کره و پنیر خامه های
– نوشابه
-سبزیجات نشاسته ای : سیب زمینی، کدو حلوائی، ذرت
-میوه ها و آب میوه ها
استثنا: خوردن نصف لیوان توت فرنگی، کرنبری، بلوبری، رزبری، میوه نارگیل، میوه کاکتوس، میوه زرشک و آووکادو مجاز است.
اگر در خصوص میوه‌ها و لبنیات در رژیم کتوژنیک اطلاعات دقیق تر می‌خواهید دو مقاله زیر را پیشنهاد می‌کنم:
میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۱
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی