اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

۱۵۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۴ ق.ظ

ضوابط انتقال کارت به کارت اعلام شد

بانک مرکزی در ابلاغیه ای ضوابط و شرایط ارائه خدمت "انتقال کارت به کارت دوجانبه بدون حضور کارت " را به تمامی بانک ها و موسسات مالی مجاز ابلاغ کرد.

بانک مرکزی ابلاغیه‌ای را با امضای ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی به تمام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز ابلاغ کرد که در آن ضوابط و شرایط ارائه خدمت "انتقال کارت به کارت دوجانبه بدون حضور کارت" تعیین‌شده است. از آنجایی که امکان انتقال وجه بدون حضور کارت از طریق اینترنت و در محیط  "اینترنت بانک‌ها" سال‌هاست امکان پذیر است بنابر این آنچه در ابلاغیه اخیر بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته، فراهم کردن امکان انتقال وجه با ابزارهایی مانند اپلیکیشن‌های موبایلی است.
بانک مرکزی تا کنون جرائم سختگیرانه ای را برای شرکت‌های پی‌اس‌پی برای برقراری سرویس انتقال وجه اعمال می‌کرد. از همین رو، شرکت‌هایی که بستر چنین خدماتی را تحت عنوان سرویس‌هایی مانند تله‌پرداز، تله‌کارت و... فراهم کرده بودند از تبلیغ و معرفی آن پرهیز داشتند.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۲۴
اخبار فوری فوری
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۲ ق.ظ

هیچ اراده جدی برای مقابله با قاچاق کالا وجود ندارد

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هیچ اراده‌ جدی‌ای از سوی گمرک و دیگر مجموعه‌های مرتبط برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد.

به گزارش سایت مشهد فوری ، فیروز ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۵ ، هزار و ۳۰۰  میلیارد تومان طرح‌های صنعتی  در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید وحدود دو هزار میلیارد تومان نیز تا پایان ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی  با اشاره به اینکه  سال ۹۵ در حوزه صادرات رشد داشتیم، ادامه داد: در ترکیب صنایع استان ۹۱ درصد واحدهای کوچک هستند که در هر کدام از آنها زیر ۵۰ نفر اشتغال دارند.

ابراهیمی با تاکید به اینکه هدف گذاری نسبی خوبی در واحد های صنعتی خراسان رضوی داشته ایم، ابراز کرد: ۱۸ درصد مصرف کل  گاز خراسان رضوی و ۲۵ درصد برق استان در اختیار صنعت است که نشان دهنده حجم فعالیت های این بخش است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دومین سال اجرای طرح رونق تولید، ۳۰ هزار میلیارد تومان به بدنه صنعت تزریق می‌شود بیان کرد: هر استان به ‌هر میزان می‌تواند از سایت بهین یاب جذب نیرو داشته باشد و  بودجه ‌بگیرد که از ۱۶ هزار میلیارد سال قبل فقط ۶۰ درصد سهم استان شد

ادامه خبر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۲۲
اخبار فوری فوری
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۱ ق.ظ

شغلی خانگی با درآمد روزانه ۵۰۰ هزار تومان!

یکی از فعالان اقتصادی توانسته روزانه ۵۰۰ هزار تومان سود از فرآوری زیتون به صورت خانگی و تولید زیتون پروده به دست آورد.

به گزارش سایت مشهد فوری، سیامک جعفری، یکی از افرادی فعال اقتصادی است که با فرآوری زیتون به صورت خانگی و تولید زیتون پرورده توانسته  روزانه 500 هزار تومان سود داشته باشد. وی یکی از افرادی است که با فرآوری زیتون به صورت خانگی و تولید زیتون پرورده، برای 8 نفر از اعضای خانواده اش اشتغالزایی کرده است.

 

جعفری می گوید: گل پَر، آب انار محلی، روغن زیتون، نعناع، سرکه سیب، سیر محلی، چوچاب (سبزی کوهی محلی) و گردوی چرخ شده مواد لازم برای تهیه زیتون پرورده هستند. روزانه 100 کیلوگرم زیتون پرورده به ارزش هر کیلوگرم 20 هزار تومان می فروشیم که 25 درصد آن سود خالص است. در واقع روزانه 500 هزار تومان سود خالص از فروش زیتون پرورده بدست می آوریم.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۲۱
اخبار فوری فوری
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۱۶ ق.ظ

بانک ملی ایران، حامی نخبگان

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که قراردادهای پژوهشی قابل توجهی توسط این بانک با دانشگاه ها منعقد شده است، گفت: چندین گروه نخبه با حمایت بانک ملی ایران در حال عملیاتی کردن استارتاپ های خود در حوزه فناوری اطلاعات هستند.

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده در دیدار با دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بانک ملی ایران هر دو از نهادهای مهم و بزرگ کشور هستند و همکاری نزدیک این دو نهاد می تواند آثار مثبتی برای کل کشور در پی داشته باشد. 
او با اشاره به این که بانک ملی ایران از طرح های عمرانی خیّرین آموزش عالی در دانشگاه های کشور حمایت می کند، اظهار کرد: بانک ملی ایران آماده است با معرفی بنیادهای خیّرین آموزش عالی، تسهیلات مالی مناسبی را در اختیار آنها قرار دهد تا در اسرع وقت پروژه‌های خود را در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به انجام برسانند.

ادامه خبر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۱۶
اخبار فوری فوری
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۱۴ ق.ظ

حساب‌های سپرده‌گذاران ثامن الحجج تعیین تکلیف شد

بانک پارسیان به عنوان عامل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، حساب‌های سپرده گذاران ثامن الحجج را تعیین تکلیف کرد.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۱۴
اخبار فوری فوری
سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۰ ب.ظ

شروع پرداخت وام ۵ میلیونی با حساب یارانه از امروز

پرداخت وام ۵ میلیون تومانی با وثیقه حساب یارانه نقدی از امروز آغاز می شود.

فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام این خبر افزود: ماه پیش بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کردیم که خانوار‌ها بتوانند از یارانه خود بعنوان وثیقه نزد بانکی که یارانه را دریافت می‌کنند استفاده کنند و از خدمات کارت اعتباری بهره‌مند شوند.
وی گفت: سقف استفاده از این کارت 55 میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن حداکثر تا سه سال است.
حیدری با بیان اینکه متناسب با یارانه‌ای که هموطنان دریافت می‌کنند می‌توانند تا 5 میلیون تومان از این کارت‌ها استفاده کنند، افزود: اگر شهروندان بیش از حد توان یارانه خود بخواهند از مبلغ این کارت استفاده کنند احتمالاً بانک‌ها ممکن است از آن‌ها علاوه بر وثیقه یارانه، ضامن یا قرارداد لازم الاجرا یا وثیقه مطالبه کنند.
حیدری گفت: به این ترتیب متناسب با میزان یارانه؛ خانوار می‌توانند درصدی از این مبلغ تا سقف کارت را استفاده کنند و به استناد یارانه، ماهانه اقساط آن را پرداخت کنند.
وی درباره نرخ سود این تسهیلات هم گفت: نرخ سود بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار است.
حیدری تصریح کرد: اگر مشتری بر اساس یارانه خانوار خود می‌تواند کارت سه میلیون تومانی دریافت کند، ولی خواهان دریافت تسهیلات 5 میلیون تومانی باشد، شعبه بانک ممکن است تفاضل این دو را وثیقه بخواهد.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۰
اخبار فوری فوری
سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۵۸ ب.ظ

وام ۱۰۰ میلیونی برای ساخت مسکن اجاره ای

جواد حق شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن جزئیات جدید ساخت مسکن برای دهک های پایین را اعلام کرد:

دولت برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر چند طرح به‌عنوان مسکن حمایتی، اجتماعی یا ساخت خانه به‌صورت استیجاری را در نظر گرفته است که با حمایت سازمان‌هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و نهادهای حمایتی دیگر قرار است ساخته شود.

وام 50میلیونی برای ساخت مسکن حمایتی، وام 7میلیونی برای خرید مسکن‌های مهر بدون متقاضی و وام 100 میلیون تومانی برای ساخت مسکن اجاره‌ای در راستای برنامه دولت برای خانه دارشدن دهک‌های پایین پرداخت می‌شود.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۸
اخبار فوری فوری

آخرین فرصت سپرده پذیری و تکمیل اطلاعات حساب برای شرکت در سی و هفتمین دوره قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک مسکن ، ۳۱ خرداد ماه می باشد.

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی بانک مسکن،  مشتریانی که تا پایان خرداد ماه با حداقل مبلغ ۲۰ هزار تومان یک حساب قرض الحسنه افتتاح کنند و در حساب خود حداقل به مدت ۹۰ روز پی در پی این حداقل مبلغ سپرده(۲۰ هزار تومان) را نگهداری کنند می توانند در سی و هفتمین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز این بانک شرکت نمایند.

سی و هفتمین دوره قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس از برگزاری یک جلسه کارشناسی با حضور مدیران بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی در شهریورماه انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است، از سال ۹۰ به بعد شورای عالی مبارزه با پولشویی دستور العملی را منتشر کرد که بر اساس آن برای شناسایی مسیرهای مبادلات پولی، بانک ها ملزم هستند برای هر اقدامی حتما مشخصات کامل افراد را ثبت کنند. بر اساس این دستور العمل حساب های فاقد کد ملی مسدود و پس از آن با انجام مکاتبات لازم با دارندگان این حساب­ ها از آن ها درخواست شد تا اطلاعات حساب ­های خود را تکمیل کنند.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۷
اخبار فوری فوری

در رسته آرایشگاه‌های مردانه اصلا تراشیدن صورت معنا ندارد، بر همین اساس از سوی وزارت بهداشت پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم که در صورت امکان اصلاح صورت با تیغ در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع شود

رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران گفت: با توجه به این که اصلاح صورت در آرایشگاه‌ها می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلف پوستی شوده و یا حتی خطر ابتلاء به هپاتیت را به دنبال داشته باشد، اینگونه پیشنهاد داده‌ایم که ارائه‌ این خدمات در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع شود.

مصطفی گواهی اظهار کرد: در رسته آرایشگاه‌های مردانه اصلا تراشیدن صورت معنا ندارد، بر همین اساس از سوی وزارت بهداشت پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم که در صورت امکان اصلاح صورت با تیغ در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع شود، چراکه این کار می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مختلفی چون هپاتیت را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که در یک آرایشگاه مردانه قرار بر اصلاح صورت است خمیر ریش در داخل یک کاسه ریخته و پس از آن با آب مخلوط و با فرچه‌ای به صورت مالیده می‌شود، حال اگر از میان مشتریان تنها یک نفر از آنها در صورت خود جوش داشته باشد ممکن است در این مرحله فرچه به خونابه صورت او آغشته شود که این آلودگی حتی با شست‌ و شوی آب هم برطرف نخواهد شد و اگر فرد مذکور دارای بیماری مانند هپاتیت باشد این احتمال وجود دارد که بیماری او به سایرین هم سرایت کند.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۷
اخبار فوری فوری

دکتر احمد روستا، عضو انجمن علوم مدیریت ایران در گفت و گو با خبرنگار مشهد فوری با انتقاد از تبلیغات گسترده در خصوص پدیده از چندین سال گذشته اظهار کرد: این حرکت شدید تبلیغاتی، در جامعه ای مانند ایران که بعضی آماده هستند هر پرنده ای را که در حال اوج گرفتن است، بزنند، روش غلطی بود.

وی تصریح کرد: البته مدیریت سابق پدیده در زندگی خود به تبلیغات اعتقاد دارد و اینگونه عملکرد او، چندان هم دور از ذهن نبود.

این عضو انجمن علوم مدیریت ایران افزود: روش پروپاگاندا در پدیده، به اندازه ای شدید بود که مردم، به جای آن که کارهای انجام شده در پدیده را ببینند، نگرانی ها را می دیدند.

احمد روستا بمباران تبلیغاتی پدیده را عامل نگرانی مردم عنوان کرد و ادامه داد: پیشرفت های چشمگیر از نظر اجرای پروژه ها و انجام فعالیت ها، در نظر مردم کمرنگ بود و بمباران تبلیغاتی، به عنوان عاملی نگران کننده دیده می شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات، خیلی فراتر از پروژه بود. اینگونه تبلیغات شدید، در جامعه ای نظیر ایران که اختلاف طبقاتی در آن زیاد است، به جای آن که نشان دهنده پیشرفت باشد، مترادف وجود مشکل است.

هر چند که هدف مدیران پروژه، جلب مشارکت بیشتر بود، اما به لحاظ روانشناسی جامعه ایرانی، باید بازنگری جدی در روند تبلیغات انجام می شد و یا حداقل، نوعی تنوع و تغییر در آن پدید می آمد

ادامه خبر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۵
اخبار فوری فوری