اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

۱۴۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷ ب.ظ

مرغ ارزان شد/ قیمت به ۷۴۵۰ تومان رسید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انوع مشتقات در بازار را اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران/

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در خرده فروشی‌ها خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۸۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۷۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۶ هزار و ۸۵۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۴۵۰ تومان است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۱۷
اخبار فوری فوری


به گزارش سایت رصد اخبار مشهد ، بادامچیان عضو هیئت مدیره کارخانه مشهدنخ امروز گفت:واردات بی رویه و وجود کالاهای قاچاق، عامل اصلی تعطیلی این کارخانه است است وما دیگر توان تولید و رقابت با کالاهایی که زیر قیمت واقعی و بی کیفیت تولید می‌شود نداریم.

وی افزود:از حدود ۳۰۰ کارگر فقط ۷ یا ۸ نفر باقی خواهند ماند که آن هم برای نگهبانی و امور حفاظتی است، بقیه هم متاسفانه به بیمه بیکاری معرفی می‌شوند، این تعدیل نیرو برای اولین بار نبوده است و سال گذشته هم حدود ۳۰۰ نفر دیگر از نیرو‌های شاغل در کارخانه را تسویه کردیم.

عضو هیئت مدیره کارخانه مشهد نخ با اشاره به موجودی انبار کارخانه که فروش نرفته است گفت: محصول تولید شده ۵ ماه کارخانه که برابر با ۷۰۰ تن است در انبار‌ها نگهداری می‌شود و هنوز فروش نرفته است، ما به نیروهای شاغل در کارخانه اعلام کرده بودیم تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا کارخانه تعطیل نشود و هر چقدر از محصول داخل انبار‌ها را توانستیم به فروش برسانیم، هزینه دریافتی حاصل از آن را عینا برای خرید مواد اولیه مصرف خواهیم کرد تا چرخ کارخانه بچرخد.

ادامه خبر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۱۴
اخبار فوری فوری
يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۱۲ ب.ظ

دلیل حذف سود سپرده‌گذاران فرشتگان چه بود

با وجود آغاز تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان، تجمعات همچنان ادامه دارد. این بار تقاضای دریافت سود وجوهی که در این تعاونی سپرده شده بود عامل اعتراض ذینفعان است. با این حال عدم پرداخت سود نیز ماجرای خاص خود را دارد.

ایسنا/

سرانجام بعد از چند ماه درگیری و تجمع سپرده‌گذاران تعاونی‌های کاسپین و انجام امور مربوطه، این موسسه فرآیند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن آغاز شد. البته باید یادآور شد از هشت تعاونی که به مجموعه کاسپین پیوسته و در پایان سال ۱۳۹۴ مجوز فعالیت دریافت کردند این تعاونی بزرگ فرشتگان بود که به دلیل حجم بالای بدهی همواره بیشترین تجمع سپرده‌گذاران را به همراه داشته و عمده مشکلاتی که کاسپین را درگیر کرد از این محل نشأت می‌گرفت.

به هر صورت در فرآیند ساماندهی تعاونی‌های کاسپین قرار بود که در راس تعاونی‌های منحله هیات تصفیه تشکیل شده تا وظیفه تقویم و ارزیابی دارایی‌ها و تعیین میزان بدهی تعاونی‌ها را برعهده گرفته و سپس از محل دارایی‌ها، بدهی‌های تعاونی پرداخت شود. از این‌رو قرار شد تا در صورت برابربودن دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی، دارایی‌ها و بدهی‌های تقویم شده به موسسه کاسپین منتقل شده و در صورت کسری دارایی‌ها سهامداران و مدیران تعاونی موظفند کسری مربوطه را تامین کنند.

اما در جریان ساماندهی کاسپین مواردی پیش آمد که این روند را با مشکلاتی مواجه کرد و در مجموع پرداخت سپرده‌ها و به تبع آن سود وجوه سپرده‌گذاران تعاونی‌های زیرمجموعه با مشکل مواجه شد. در آن زمان گفته می ‌شد که با توجه به کمبود نقدینگی که کاسپین با آن مواجه است بعد از نقل و انتقال دارایی‌ها و  تامین نقدینگی لازم احتمالا درمورد سود معوق شده سپرده‌گذاران در دوره‌ای که کاسپین با حواشی مواجه شده نیز تصمیم گیری خواهد شد.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۱۲
اخبار فوری فوری
يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۰۹ ب.ظ

قاچاقچیان در اروندرود به دام افتادند

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک شناور باری حامل ۲۵میلیارد کالای قاچاق در آبراه مرزی اروندرود در جنوب جزیره آبادان خبر داد.

مهر/

سردار عبدالله نظرپور افزود: ماموران دریابانی در راستای مبارزه با ورود سازمان یافته کالای قاچاق به کشور، به یک فروند شناور عبوری در اروندرود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی گفت: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور، تعداد ۲۵هزار تخته پتوی خارجی که از یکی از کشورهای جنوبی خلیج فارس بارگیری شده و قرار بود به صورت غیرقانونی ترخیص شود کشف و ضبط کردند.

سردار نظرپور افزود: در این ارتباط دو متهم به قاچاق کالای بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.

وی افزود: شناور حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاههای دریابانی هدایت و کالاهای مکشوفه قاچاق نیز که فاقد مدارک گمرکی بود پس از تنظیم صورت جلسه ضبط شد.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۰۹
اخبار فوری فوری
يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱ ق.ظ

آخرین خبرها از وضعیت قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان



رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‎فروشان با اشاره به پیشنهاد افزایش 12 درصدی قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: قیمت پیشنهاد شده برای هر کیلو زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان 12 هزار و 500 تومان است.

میزان/

علی بهره‌مند در خصوص قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: پیشنهاد ما برای افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان 15 درصد بوده که این رقم هنوز از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده تایید نشده است.

وی در ادامه افزود: پیش‎بینی می‌شود قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه با احتساب افزایش 15 درصدی به 12 هزار و 500 تومان برسد که با وجود مخالفت‎های سازمان حمایت باید درانتظار رقم کمتری برای این کالا باشیم.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۳۱
اخبار فوری فوری
شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴ ب.ظ

تولید وانت کاهش یافت

فروردین ماه امسال تولید انواع وانت به طور میانگین ۲۸.۴ درصد کاهش یافت.

ایسنا/

در این مدت تولید انواع وانت از ۴۰۶۰ دستگاه در فروردین ۱۳۹۵ به ۲۹۰۷ دستگاه رسید.

تولید انواع وانت در گروه صنعتی ایران خودرو با کاهش ۷۶.۳ درصدی همراه بوده و از ۱۳۹۸ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به ۳۳۲ دستگاه کاهش یافت.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۵۴
اخبار فوری فوری

دقایقی پس از اعلام نتایج اولیه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معاملات بورس تهران آغاز شد

به گزارش سایت رصد اخبار مشهد، به دنبال انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری 96 و مشخص شدن پیشتازی حسن روحانی ، بورس تهران از این خبر استقبال کرده و در حالی که هنوز زمان معاملات به یک ساعت نرسیده است شاخص کل بورس تهران 683 واحد رشد کرده است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۵۶
اخبار فوری فوری

رئیس اتحادیه مکانیست‌های تهران معتقد است یکی از بزرگترین معضلات این صنف بحث قطعاتی محسوب می‌شود که به شکل تقلبی در بازار گسترش یافته و هیچ اقدام جدی برای مبارزه با آن‌هاصورت نمی‌گیرد.

ایسنا/

علیرضا نیک‌آیین در خصوص وضعیت این روزهای صنف خود گفت: اگر فعالیت مکانیست‌ها را در دو بخش خودروهای سبک و سنگین در نظر بگیریم اگر چه در بخش خودروهای سبک وضعیت نه چندان بدی حاکم است اما در بخش خودروهای سنگین به دلیل آنکه طرح‌های عمرانی طی سال‌های گذشته در وضعیت خوبی قرار نداشته‌اند فعالیت همکاران ما نیز با نوعی رکود مواجه شده است.

وی همچنین به بیان برخی معضلات این روزهای صنف خود پرداخت و یکی از مهمترین این مشکلات را بحث امدادخودروهای سیار غیرمجاز دانست و گفت: متأسفانه این بخش از فعالیت‌ها طی سال‌های گذشته از صنف ما گرفته شد و اکنون به نوعی رها شده است و این افراد مانند راهزن‌ها مردم را سرکیسه می‌کنند. در حالی که می‌شد با این روند مقابله کرد.

رئیس اتحادیه مکانیست‌ها با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته ۱۵۰۰ مغازه مکانیکی غیرمجاز پلمب شده‌،ادامه داد: با توجه به مشکلات متعددی که ممکن است در صنف مکانیست‌ها وجود داشته باشد گاه تخلفاتی مانند فعالیت بدون جواز، تقلب یا مواردی مانند استفاده از قطعات نامناسب صورت می‌گیرد که برای رسیدگی به این موضوعات اتحادیه ما ۸۰ بازرس انتخاب کرده که می‌توان گفت هیچ صنفی به این تعداد بازرس برای خود نداشته است. از سویی ما بازرس‌های خود را از سوی همکاران و افراد امین و متخصص انتخاب کرده‌ایم تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۶:۵۱
اخبار فوری فوری


انتخابات روز گذشته ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر، دو پنجره، مقابل بازار ملک و وضعیت سکونتی شهرها، قرار داد که در صورت گشایش آنها، بخش مسکن و نظام شهرسازی، از ۱۵ فرصت تازه،‌ بهره‌مند می‌شود. بررسی‌ها درباره تحقق فرصت‌های ۱۰ گانه از پنجره اول به نفع رونق مسکن نشان می‌دهد دولت دوازدهم با حفظ مسیر اصلی سیاست‌های ۴ سال اخیر در بخش مسکن،‌ باید ضمن شتاب‌بخشی به اقدامات،‌ دست‌اندازها را از مسیر بردارد. ۵ مزیت پنجره دوم نیز‌ با «تخریب و بازطراحی» مسیر قبلی برنامه‌ریزی شهری توسط شوراهای پنجم شهر بروز می‌کند.



ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۴۸
اخبار فوری فوری
روزنامه اعتماد/

رشد قارچ‌گونه موسسات مالی رانتی در دولت گذشته، بازار پول کشور را از تعادل خارج کرد بسیاری از موسسات مالی ورشکسته در دولت گذشته برای دلالی وارد بازار شدند

٨٧‌درصد سپرده‌گذاران تعاونی منحل‌شده فرشتگان تا ١٠ روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند. این خبری است که فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی دیروز اعلام کرد. او درباره طولانی‌شدن فرآیند رسیدگی به وضع سپرده‌گذاران موسسات مالی ورشکسته به تعدد شعب این موسسات در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: شناسایی، ارزیابی و تقویم دارایی‌ها و بدهی این موسسات زمانبر است و همین مسأله به طولانی‌شدن فرآیند رسیدگی به وضع سپرده‌گذاران این تعاونی‌ها منجر شده است.
حالا موسسه‌های مالی و اعتباری ورشکسته، یکی از چالش‌برانگیزترین آوار‌های اقتصادی است که از دولت گذشته بر جای مانده است. تعاونی‌های اعتباری که به گفته احمد حاتمی یزد، مدیرعامل سابق بانک صادرات و تجارت با رانت و زد و بند عده‌ای به وجود آمدند و برای دلالی وارد بازار کشور شدند. این روزها سپرده‌گذاران شاکی بارها و بارها در اعتراض به عملکرد این موسسات جلوی بانک مرکزی و مجلس تجمع کرده‌اند. با این وجود ‌هادی حق‌شناس، اقتصاددان در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: موسسات مالی و اعتباری بسیاری در دولت سابق بدون مجوز و نظارت بانک مرکزی به صورت قارچ‌گونه رشد کردند. این اقدام بی‌برنامه باعث شد که اخلال‌های چشمگیری در بازار پولی کشور ایجاد شود و بانک مرکزی برای انضباط بازار پولی کشور و نجات سپرده سرمایه‌گذاران هیچ راهی جز تجمیع این موسسات نداشت.

مهدی پازوکی، اقتصاددان هم به «شهروند» می‌گوید: به‌طور قطع نمی‌توان بانک مرکزی فعلی را متهم کرد. موسساتی در دولت قبل شروع به کار کردند که فقط و فقط دنبال دلالی و سوداگری بودند و به سپرده‌ مردم فکر نمی‌کردند. وقتی سودهای ٢٨‌درصدی روی سپرده‌هایشان به مردم می‌دادند باید فکر چنین روزی را می‌کردند. چرا دولت باید با پول بیت‌المال و منابع عمومی خود خسارت بی‌فکری عده‌ای را بدهد؟
احمد حاتمی یزد که پیش از این مدیرعامل بانک‌های تجارت و صادرات بوده است، می‌گوید: پشت این موسسات مالی و اعتباری قدرت‌های بزرگی ایستاده‌اند؛ قدرت‌هایی که زور بانک مرکزی به آنها نمی‌رسد. آنها در حدی قدرتمند هستند که می‌توانند در صورت نیاز مصوبه‌های مربوطه شورای پول و اعتبار را تغییر دهند. بانک مرکزی کنونی چاره دیگری نداشت جز این‌که با تجمیع این موسسات سرمایه کافی راه را برای ادامه حیات و حفظ سرمایه مردم هموار کند.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۴۶
اخبار فوری فوری