اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۴۶ ب.ظ

بیت تورنت چیست؟

بیت تورنت (BitTorrent) چیست؟

بیت تورنت (BTT)، بزرگترین پروتکل اشتراک گذاری فایل غیرمتمرکز در جهانه که از طریق اشتراک گذاری همتا به همتا کار میکند.

 

این شبکه به شما این امکان رو میده که چندین فایل مختلف رو با سرعت بالا و به طور رایگان دنلود کنید. در حال حاضر بیشتر از 170 میلیون نفر به طور ماهیانه از این شبکه استفده میکند.

 

در ادامه به زبان ساده این مسئله رو براتون توضیح میدم.

 

تاریخچه بیت تورنت
تاریخچه بیت تورنت

این شرکت در سال 2001 توسط یک مهندس نرم افزار آمریکایی با نام برام کوهن (Bram Cohen) شروع به کار کرد.

 

در جولای سال 2018، جاستین سان، بنیان گذار ارز دیجیتال ترون (TRX)، کمپانی بیت تورنتن رو با قیمت 127 میلیون دلار خریداری کرد.

 

در سال 2019، شبکه ترون، یک عرضه اولیه کوین (ICO) برای ارز دیجیتال BitTorrent یا همون BTT ارائه داد که ظرف چند دقیقه تونست 7 میلیون و 200 هزار دلار تأمین مالی کنه و بیشتر از 60 میلیارد توکن به فروش برسونه.

 

بعد از سه روز، قیمت BitTorrent به 0.0005 دلار رسید و ظرف پنج روز، قیمت BitTorrent دو برابر شد. البته توی روز های بعدی، تب و تاب این ارز جدید جای خودش رو به عملکردهای منطقی تر داد.

 

بیت تورنت تا الان از نظر تعداد کاربران، کیفیت خدمات و محبوبیت در جوامع، عمده ترین شبکه همتا به همتا در جهان محسوب میشه.

 

نحوه کار BitTorrent به زبان ساده
بیت تورنت (BTT)

به طور خلاصه و ساده، روش کار بیت تورنت به این صورته که فایل های حجیم و ادامه دار، توی این سیستم خرد میشه و از طریق شبکه اون، به گیرنده ارسال میشه. بعد از ارسال توسط کامپیوتر گیرنده به یکدیگر متصل میشن و هر کاربری که یک فایل دانلود کنه به خودی خود، وارد اکوسیستم شده و تبدیل به یک ارسال کننده یا به اصطلاح Seed میشه.

 


قیمت بیت تورنت

 

ارز دیجیتال BitTorrent که با نام اختصاری BTT شناخته شده، یک توکن بر روی شبکه TRC-10 هست مستقیما بر روی بلاکچین ترون فعالیت میکنه.

 

این رمز ارز، مثل بیت کوین یا ارزهای دیگه، قابل استخراج نیست چون مکانیسم استخراج BTT بر پایه الگوریتم گواهی اثبات سهام بر پا شده است.

 

شما میتونید یک کپی از فایل کتاب، فیلم یا موزیک مورد علاقتون رو بر روی سیستم خودتون نگه دارید با به اشتراک گذاشتن اون با دیگران، ارز دیجیتال BTT دریافت کنید. البته واسه به دست آوردن تعداد زیاد و قابل توجهی از BTT، لازمه که تعداد زیادی فایل داشته باشید.

تعداد کل توکن های بیت تورنت (BTT)، 990 میلیارد توکن هست که طبق الگوی خاصی توزیع شده و میشوند:

سرمایه‌گذاری روی ارسال‌کننده‌ها: 9%
فروش خصوصی: 2%نحوه توزیع BTT
برنامه‌های همکاری: 4%
فروش عمومی: 6%
کاربران تورنت: 10%  
کاربران ترون: 10.1%
توسعه‌دهندگان: 19%
بنیاد ترون: 20%
مشوق فعالیت: 19.9%
 

همونطور که مشاهده کردید، تیم توسعه دهنده نزدیک به 40% از کل توکن های BTT رو در اختیار داره که این امر به اونها کمک میکنه تا در دست کاری قیمت این توکن آزاد باشند. اما این امر به این معنا نیست که کمپانی ترون قصد انجام چنین کاری رو داره.

 

موارد استفاده از توکن  BTT
برای تحقق هدف کاربران در شبکه ‌های اشتراک گذاری فایل ها
این توکن برای افرادی که از خدمات اشتراک گذاری فایل در اینترنت استفاده می‌کنند بسیار کاربردیه. اونها اگه از طریق BitTorrent فایل ‌های خودشون رو دانلود کنند، ممکن هست که بتونند به دلیل سرعت بخشیدن به روند انتقال فایل‌ های انتخاب شده از توکن BitTorrent استفاده کنند. در واقع کاربرها با استفاده از بیت تورنت می‌تونند سرعت دانلود رو بالا ببرند. از طرفی اگه در BitTorrent فایلی رو آپلود کنند، می‌تونند با این کار توکن BitTorrent کسب کنند که پیش از این به طور کامل این مسئله رو توضیح دادیم.

 

برای سرمایه‌گذاری
مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگه، BTT  هم فرصت بسیار عالی برای سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزهاست. در ادامه این مقاله به آینده این ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در اون می پردازیم و به طور کامل توضیح میدیم.

 

استفاده از این توکن به عنوان یک ارز
هرچند که هدف از خلق BTT این نبوده، اما توکن BitTorrent مثل بسیاری از توکن ‌های دیگه، قابل ارسال و دریافت هست. به این ترتیب اگه بتونید خریدار یا فروشنده ای را پیدا کنید که مایل به پذیرش این ارز باشد؛ می‌توانید از آن به عنوان روشی برای پرداخت استفاده کنید.

 

نحوه خرید و نگه داری بیت تورنت
شاید سوال مهمی که خیلی ها داشته باشن اینه که BTT رو از کجا میتونیم بخریم و توی چه کیف پولی میتونیم نگه داری کنیم؟

 

در جواب باید بگم که برای خرید توکن BTT، شما، هم میتونید اون رو از صرافی های داخلی معتبر مثل رمزینکس و اوکی اکسچنج و همینطور از صرافی های خارجی مثل بایننس خریداری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۲۱:۴۶
اخبار فوری فوری