اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

۱۵۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

اعضای گروه 19 نفره کوهنوردی دختران و پسران که برای گذراندن آخر هفته به منطقه «چال کندی» دزفول رفته بودند، به دلیل گرفتارشدن در گرداب رودخانه تا یک قدمی مرگ رفتند.

خبرفوری/

اما 13 نفر از آنها با کمک مردم محلی وامدادگران نجات یافتند. اما اجساد دو نفر ازآنها، ساعاتی پس ازحادثه ازآب گرفته شد. عصر دیروز نیز یکی دیگر از آنها نجات یافت. اما از سرنوشت سه نفر دیگرتا عصردیروزخبری به دست نیامد که جست و جو برای یافتن آنها همچنان ازطریق هوا و دریا ادامه دارد.

این گروه گردشگری که روز پنجشنبه 29 تیر ...

شرح خبر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۷
اخبار فوری فوری
شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۵ ب.ظ

تصویر کوپن تریاک در زمان پهلوی


تصویر کوپن 5 گرمی تریاک در زمان پهلوی را مشاهده می کنید.


برای مشاهده تصویر کلیک نمایید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۵
اخبار فوری فوری
شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۴ ب.ظ

مدیری خطاب به مخاطبان خبر فوری

یکی از مردان قدرتمند ایران، امروز در حاشیه دیدار با تماشاچیان فیلم سینمایی ساعت 5 عصر، با مخاطبان خبر فوری سخن گفت.

به گزارش خبر فوری، مهران مدیری در این فیلم کوتاه خطاب به مخاطبان خبر فوری اظهار کرد: فیلم های کمدی در چند سال اخیر در سینماهای ما شکل و شمایل خاصی داشتند. اما ساعت 5 عصر اصلا از آن جنس کمدی ها نیست. البته نمی گویم که...

ادامه خبر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۴
اخبار فوری فوری

شرکت سایان کارت در راستای برنامه استراتژیک این شرکت که به تازگی تدوین شده، پروژه‌هایی جهت افزایش سهم بازار، بهبود فرایندها و محصولات جدید در نظر گرفته، بر همین اساس در حال بررسی محصولات جدید " mPOS" و "تبلت پوز" است که به زودی این محصولات جدید به بانک قوامین و مشتریان ارائه می شود.

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی بانک قوامین مهندس حسن ریوندی مدیرعامل شرکت سایان کارت در خصوص دیگر برنامه های این شرکت افزود: پرداخت اینترنتی از دیگر برنامه های شرکت است و با توجه به اینکه 70 درصد سهام شرکت متعلق به بانک قوامین و 30 درصد متعلق به شرکت الکترونیک دی است، بحث درگاه پرداخت را داریم که هم اکنون درگاه پرداخت شرکت سایان کارت در بسیاری از سایت های ارائه دهندگان خدمات و کالا به صورت اینترنتی فعال است.

ادامه خبر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۲
اخبار فوری فوری

مدیرعامل بانک شهر با تاکید براین‌که تنوع خدمات بانکی در پیشخوان‌های شهرنت به صورت جدی در دستور کار است، از امکان وصول چک‌های این بانک در هر زمان از شبانه روز خبر داد.

به گزارش خبر فوری به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، دکتر حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب افزود:پیشخوان های شهرنت بانک شهر در تمامی مراکز استانها و همچنین شهرهای کشور اغلب به صورت 24 ساعته مشغول به فعالیت و ارائه خدمات مورد نیاز به مشتریان و مراجعین هستند و درهمین راستا توانسته اند رضایتمندی آنان را کسب کنند.

وی با اشاره به این‌که بانک شهر بانکی پیشتاز در بانکداری الکترونیک است، افزود: در همین رابطه همه مردم می‌توانند با مراجعه به پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر در هر ساعت از شبانه روز، خدمات بانکی را دریافت کنند.

پورزرندی تصریح کرد: در راستای ارایه خدمات کامل و متنوع بانکی به مشتریان و با تلاش کارکنان جوان و نخبه بانک شهر از امروز وصول چک‌های این بانک در هر ساعت و زمان از شبانه روز در پیشخوان های شهرنت بانک شهر امکان پذیر است.

وی با تاکید بر این‌که ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان و تسهیل در روند خدمات رسانی به آنان در صدر برنامه های بانک شهر قرار دارد، گفت: درحال حاضر با حضور پیشخوان‌های شهرنت، امکان ارائه خدمات بانکی در ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، حاشیه میادین میوه و تره بار، پارک‌ها، مجتمع‌های تجاری، حاشیه شهرها و سایر اماکن فاقد شعب بانکی فراهم شده است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۲۹
اخبار فوری فوری

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افزایش نگران کننده مصرف بنزین در کشور گفت: چنانچه نتوانیم این روند صعودی مصرف را کنترل کنیم، دولت و مجلس باید مصوباتی در خصوص تغییر قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند.

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما منصور ریاحی گفت: میزان مصرف بنزین در فروردین 96 در مقایسه با فروردین پارسال هشت درصد رشد داشت، این آمار در اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 8.6 درصد افزایش داشته است.


وی ادامه داد: در خرداد به علت مصادف بودن با ماه مبارک رمضان این رشد مصرف 4 و هفت دهم درصد بود اما مصرف بنزین در تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 و شش دهم درصد رشد را نشان می دهد.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: در تیرماه به دلیل آغاز فصل مسافرت‌ها و با توجه به افزایش مصرف بنزین روزانه 84 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود که در مقایسه با تیر سال گذشته 10 میلیون لیتر بیشتر است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۳:۴۰
اخبار فوری فوری

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران درباره تعیین حقوق بازنشستگان گفت: محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس دو سال پایان خدمت در راستای تضعیف سازمان است. سازمان تأمین اجتماعی بر اساس ماده واحده ای با همکاری مجلس فرمول تعیین پرداخت حقوق را تدوین کند

 به گزارش سایت مشهد فوری، ابوالفضل فتح الهی، نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در واکنش به مصوبه برنامه ششم توسعه درباره میزان حقوق بازنشستگی گفت: تا کنون کسانی که بخواهند بازنشسته شوند، میانگین حقوق  دو سال پایان خدمت را مبنای تعیین دستمزد دوره بازنشستگی قرار می دهند. بعضی از کارفرمایان می خواستند به کارگران خود کمک کنند، این دو سال را افزایش چشمگیر می دادند و وعده افزایش حقوق بالا در دوران بازنشستگی را به کارگران خود می دادند. این موضوع باعث می شد که کارگران از مزایای بیشتری برخوردار می شدند.

 وی ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه در راستای افزایش غیر متعارف حقوق دو سال پایان خدمت عده ای از بازنشستگان ،مطرح شد که جرائم و خسارت این موضوع را از کارفرما اخذ می کنیم. در برنامه پنجم توسعه کارفرمایان اعتراض کردند که خسارت ها به ما  ارتباطی ندارد،ماده 31 قانون برنامه پنجم توسعه کشور مقرر کرده درصورتی که نرخ رشد حقوق و دستمزد اعلام شده بیمه ‌شدگان در دو سال آخر خدمت آنها بیش از نرخ رشد طبیعی حقوق و دستمزد اعلام شده بیمه‌ شدگان باشد و با سال‌های قبل سازگار نباشد، مشروط بر آن که این افزایش دستمزد به دلیل ارتقا شغلی نباشد، صندوق بیمه‌ای مکلف است برقراری حقوق بازنشستگی بیمه‌ شده را برمبنای میانگین و دستمزد پنج سال آخر خدمت محاسبه و پرداخت کند. دربرنامه پنجم بیان کردند که این خسارت را از کارگر دریافت می کنیم.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۳
اخبار فوری فوری

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای بر رعایت مقررات در صدور دسته چک تاکید و اعلام کرد: بانک‌ها در برابر خسارت‌های ناشی از چک بلامحل مسئولند.

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری فارس، در این بخشنامه که هفته اخیر ابلاغ شده آمده است: جهت اطلاع مدیران عامل محترم بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست‌بانک و بانک مشترک ایران ـ ونزوئلا ارسال می‌شود.

با سلام؛

احتراماً؛ همان‌طور که مستحضر هستند؛ در سالیان اخیر تعداد چک‌های برگشتی در شبکه بانکی کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و در برخی موارد نیز سوءاستفاده و کلاهبرداری از آن آسیب جدی به اعتماد مردم به چک به عنوان ابزار پرداخت در مبادلات تجاری وارد ساخته است از این‌رو، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تلاش است با همکاری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مانع تداوم این روند در شبکه بانکی کشور گردد.

نتایج حاصل از بازرسی‌های اخیر این مدیریت کل نشان می‌دهد؛ تعدد چک‌های برگشتی به طور عمده ناشی از عدم رعایت مفاد 14 و 16 از دستورالعمل حساب جاری توسط بانک/مؤسسه اعتباری مربوطه است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۲
اخبار فوری فوری
جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱ ب.ظ

۵۰۰۰ روستا "آب تانکر" می‎خورند

جهاد آبرسانی به روستاهای کشور ادامه دارد و برنامه ریزی شده در طول سال جاری به حدود ۲۵۰۰ روستا آبرسانی شود. با این وجود، در حال حاضر همچنان به ۵ هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود .

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیش از طرح موضوع تمرکزدهی به حذف آبرسانی سیار و دسترسی به آب شرب باکیفیت و پایدار در روستاهای کشور از سوی «حمید چیت چیان» وزیر نیرو در پاییز سال 92، به بیش از 7 هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می شد.

وزیر نیرو با کسب موفقیت در جلب نظر هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی و تخصیص ردیف اختصاصی در بودجه سنواتی کشور برای آبرسانی روستایی و همچنین پیگیری برای تصویب تخصیص دو مرحله اعتبار از صندوق توسعه ملی یکی به میزان 500 میلیون دلار و دیگری به میزان 300 میلیون دلار اعتبار برای تسریع در پروژه های این بخش، با تلاشی که به صورت شبانه روزی در مجموعه وزارت نیرو صورت گرفت و منجر به تشکیل صدها کارگاه فعال در بخش احداث زیرساخت های آبرسانی روستایی شد؛ در نهایت موفق به حذف 2 هزار روستا از آمار آبرسانی تانکری با برقراری امکان دسترسی به نعمت آب شرب پایدار و اصلاح تأسیسات فرسوده حدود 3 هزار روستا با نوسازی و بهسازی تأسیسات و افزایش کمی و کیفی دسترسی به آب شرب شد.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۱
اخبار فوری فوری

بانک مرکزی شرایط جدید ارائه دسته چک را اعلام کرد.

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از سایت تابناک، بانک مرکزی با اعلام شرایط جدید ارائه دسته چک، اعلام کرد، تحویل دسته چک به مشتری دارای سابقه چک برگشتی، بدهی غیر جاری و یا مشمولین موضوع ماده ۷ قانون صدور چک، ممنوع است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۳:۲۷
اخبار فوری فوری