اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی



رئیس سازمان امور مالیاتی از ارائه لایحه قانون اصلاح مالیات و ارزش افزوده به مجلس شورای اسلامی طی چند هفته آینده و در ابتدای سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایسنا، تقوی نژاد در چهاردهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی با اشاره به وضعیت نظام مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه قرار بر این بود که به سهم ۱۰ درصدی از تولید ناخالص داخلی دست یابیم، اما در این راستا مشکلاتی وجود داشته و دارد. اما پس از بررسی‌های انجام شده متوجه می‌شویم که سهم مالیات و عوارض در کشور ما از تولید ناخالص داخلی پایین است.

وی با اعلام این که سهم مالیات و عوارض در کشور از تولید ناخالص داخلی معادل ۳.۷ درصد است گفت: اگر مسئله تامین اجتماعی را که در سایر کشورها به عنوان زیر مجموعه مالیات قرار می‌گیرد در این رابطه لحاظ کنیم، شاهد سهم ۱۲ درصدی از تولید ناخالص داخلی می‌شویم. بنابراین هدف‌گذاری کرده‌ایم که با توجه به اهداف قانون برنامه به سهم ۱۱ درصدی مالیات از تولید ناخالص داخلی دست یابیم.

ادامه خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۱
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی