اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱ ب.ظ

۵۰۰۰ روستا "آب تانکر" می‎خورند

جهاد آبرسانی به روستاهای کشور ادامه دارد و برنامه ریزی شده در طول سال جاری به حدود ۲۵۰۰ روستا آبرسانی شود. با این وجود، در حال حاضر همچنان به ۵ هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود .

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیش از طرح موضوع تمرکزدهی به حذف آبرسانی سیار و دسترسی به آب شرب باکیفیت و پایدار در روستاهای کشور از سوی «حمید چیت چیان» وزیر نیرو در پاییز سال 92، به بیش از 7 هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می شد.

وزیر نیرو با کسب موفقیت در جلب نظر هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی و تخصیص ردیف اختصاصی در بودجه سنواتی کشور برای آبرسانی روستایی و همچنین پیگیری برای تصویب تخصیص دو مرحله اعتبار از صندوق توسعه ملی یکی به میزان 500 میلیون دلار و دیگری به میزان 300 میلیون دلار اعتبار برای تسریع در پروژه های این بخش، با تلاشی که به صورت شبانه روزی در مجموعه وزارت نیرو صورت گرفت و منجر به تشکیل صدها کارگاه فعال در بخش احداث زیرساخت های آبرسانی روستایی شد؛ در نهایت موفق به حذف 2 هزار روستا از آمار آبرسانی تانکری با برقراری امکان دسترسی به نعمت آب شرب پایدار و اصلاح تأسیسات فرسوده حدود 3 هزار روستا با نوسازی و بهسازی تأسیسات و افزایش کمی و کیفی دسترسی به آب شرب شد.


ادامه خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۳۰
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی