اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی


بررسی ها نشان می دهد که بخش عمده ای از درآمدهای خانوار ایرانی از محل مشاغل خدماتی تامین می شود.

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرآنلاین،در بخش مشاغل مربوط به " برق، گاز و آب" کمترین میزان اشتغال خانوارهای ایرانی و بخش "عمده فروشی، خرده فروشی، هتل و رستوران " بخش عمده ای از تامین درآمد خانوارهای ایرانی را به خود اختصاص داده است. سهم بخش مشاغل مربوط به برق، گاز و آب از مشاغلی که شاغلان حاضر در خانوارهای ایرانی در دست دارند تنها 0.9 درصد است.
پس از این حوزه کمترین سهم سهم بخش کشاورزی, دامپروری، شکار ، جنگلداری و ماهیگیری بر می گردد. سهم این بخش از حوزه فعالیت شاغلان خانوارهای ایرانی تنها 3.9 درصد است. این آمار به معنای سهم بخش های مختلف از ایجاد اشتغال در اقتصاد نیست بلکه سهم بخش های مختلف اقتصاد از شاغلان حاضر در بخش های مختلف اقتصاد کشور را نشان می دهد.
بزرگی بخش خدمات در اقتصاد ایران سبب شده است بخش مهمی از درآمد شاغلان ایرانی به واسطه حضور شاغلانشان در این بخش، از حوزه مشاغل خدماتی تامین شود.
18.2 درصد از خانوارهای ایرانی شاغلانی در بخش صنعت و معدن دارند و سهم بخش حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات نیز 12 درصد اعلام شده است.

ادامه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۵
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی