اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی


در حالی که به نظر می‌رسد باید قانون فصل الخطاب دستگاههای اجرایی باشد، اما در خصوص قاچاق ۱۱۲۸ کانتینری، تحرکات خاصی مشاهده شده تا این رسوایی را لاپوشانی کنند.

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر موضوع قاچاق 1128 کانتینر از گمرکات استان هرمزگان در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است. بر اساس اطلاعات اولیه موضوع قاچاق به سالهای 94 و اواسط 95 مرتبط بوده و در این مدت قاچاقچیان توانسته بودند با جعل اسناد و تبانی با کارمندان دولت اقدام به خروج بیش از 1100کانتینر از گمرک شهید رجایی کنند.

مهمترین نکته در خصوص این ابر پرونده قاچاق کالا این است که در هر حالتی قانون فصل الخطاب بوده و همه دستگاههای دولتی باید خود را مطیع قانون بدانند. در خصوص پرونده 1128 وزارت اطلاعات به عنوان ضابط دستگاه قضایی از اواخر سال 95 به پرونده ورود کرده و با پایان یافتن تحقیقات قضایی پرونده در اواخر هفته گذشته موضوع از سوی وزارت اطلاعات رسانه‌ای شد. در متن اطلاعیه وزارت اطلاعات، به صراحت بر قاچاق بودن 1128 کانتینر که عمده کالای آن ظروف شیشه‌ای بوده تاکید شده همچنین به موضع تبانی کارمندان دولت نیز اشاره شده است.

در حال حاضر با مطلبی که در برخی درگاههای اطلاع رسانی منتشر شد، مشخص گردید که بعضی دستگاهها تلاش دارند کشف قاچاق 1128 کانتینری را به شکل یک داستان قلمداد کنند، آنها معتقدند در حل حاضر هیچ کانتینری در فضای واقعی وجود نداشته و کشف جدیدی انجام نشده اما به راستی موجود نبودن کانتینرهای قاچاق شده با اسناد جعلی می‌تواند به عنوان استدلالی برای عدم وقوع قاچاق در سنوات اخیر تلقی شود.


ادامه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۸
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی