اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار اقتصادی فوری

اخبار فوری و لحظه ای اقتصادی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

يكشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۰، ۰۳:۳۳ ب.ظ

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی در قالب سایت یا اپلیکیشن است که به کاربران اجازه می‌دهد رمزارزهای خود را به دیگر ارزهای دیجیتال یا به پول ملی مثل دلار و یورو تبدیل کنند. در این پلتفرم‌ها خرید و فروش رمزارزها با نرخ‌های مختلفی صورت می‌گیرد. برای مثال قیمت بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، BNB، ریپل و غیره در صرافی‌های معتبر را می‌توانید به صورت لحظه‌ای در صفحه رمزارز درجه چک کنید.

همانطور که در راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال گفتیم انتخاب صرافی مناسب یکی از مهمترین شرط‌ها برای داد و ستد در بازار رمزارز است.پیش از این شما را با ۵ مورد از بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی آشنا کردیم و حالا نوبت به معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رسیده است.

معیارهای درجه برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی
صرافی ارزهای دیجیتال هم مانند هر بستر معامله کالا یا خدمات دیگر باید از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاربردی برخوردار باشد. ویژگی‌های مناسب و کاربردی صرافی ارزهای دیجیتال که باعث دستیابی به اعتبار عمومی می‌شود، شامل این موارد است:

کارمزد مناسب
حجم معاملات بالا
رابط کاربری ساده و کاربردی
امنیت سایبری قوی
پشتوانه مالی مناسب
خدمات پشتیبانی مشتریان
پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع
 معرفی ۵ صرافی ارز دیجیتال ایرانی برتر
در ایران نیز مانند کشورهای دیگر جهان، با گسترش ارزهای دیجیتال و گرایش افراد به سرمایه‌گذاری در این بازار، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و خدمات مالی و اعتباری سعی کردند از قافله جهانی عقب نمانده و با ورود به این بازار هزاران معامله‌گر و سرمایه‌گذار ایرانی رمزارز را به سمت خود جذب کنند.

تعدد صرافی‌های ارزدیجیتال در ایران، کاربران را با سردرگمی مواجه می‌کند اما در این مقاله با بررسی برترین‌ها به شما کمک می‌کنیم مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

در ادامه به بررسی ۵ مورد از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی خواهیم پرداخت که نه تنها طی چند سال فعالیت توانسته‌اند اعتماد مشتریان و بازار داخلی را به خود جلب کنند بلکه با ارائه خدمات نوین و کاربردی، فضای معاملات ساده و پرسودی را هم برای کاربران خود فراهم آورده‌اند.

این صرافی‌ها عبارت‌اند از:

صرافی والکس
صرافی نوبیتکس
صرافی اکسیر
صرافی تبدیل
صرافی رمزینکس
۱. صرافی ارز دیجیتال والکس؛ دانش‌بنیان و علمی
صرافی ارز دیجیتال ایرانی
صرافی ارز دیجیتال ایرانی والکس
صرافی والکس تحت نظارت یک شرکت دانش‌بنیان از سوی دانشجویان دانشگاه شریف تأسیس شده و فعالیت خود را در زمینه معامله رمزارزها پیش می‌برد. والکس که در صدر جدول صرافی‌های ارز دیجیتالی ایرانی قرار دارد توانسته با ارائه خدمات رمزارزی به مشتریان، تنها ظرف ۲ سال به بزرگترین برند داخلی در حوزه ارزهای دیجیتال بدل شود.

تعداد معاملات صرافی ارز دیجیتال والکس به عددی بالغ‌ بر ۴میلیون و ۵۵۰هزار واحد رسیده و بالغ‌ بر ۴۳۱هزار کاربر در آن به فعالیت مشغول‌اند.

مزایای صرافی والکس
اپلیکیشن موبایل برای سهولت دسترسی به خدمات
امنیت بالا
سرعت عمل در پاسخگویی به مشتریان
حجم معاملات قابل توجه
امکان سفارش گذاری خرید و فروش خارج از قیمت لحظه‌ای
کاهش کارمزد تراکنش‌ها بر اساس میزان معاملات کاربران
معایب صرافی والکس
عدم پشتیبانی‌ از اغلب آلت‌کوین‌ها از جمله اتریوم، بیت‌کوین کش، لایت‌کوین، دَش، تِتِر و ریپل
کارمزد بالای ۰.۲ تا ۰.۴درصدی تراکنش‌های خرید و فروش
فقدان پشتیبانی تلفنی و بسنده کردن به پشتیبانی آنلاین
تعریف بازه کارمزد با توجه به خرید ۳ ماه آخر کاربران
فقدان امکانات پیشرفته تریدینگ
ثبت‌نام و احراز هویت مشتریان در صرافی والکس
برای ثبت‌نام در سایت والکس، کافی است ایمیل و رمز موردنظر خود را وارد و سپس ایمیل خود را تأیید کنید. بعد از تأیید ایمیل، وارد فضای تکمیل حساب کاربری خود می‌شوید و باید اطلاعاتتان را تکمیل کنید.

پس از تکمیل اطلاعات باید منتظر بایستید تا اطلاعات شما از سوی بخش پشتیبانی تأیید شود. با تأیید اطلاعات کد تأیید به شماره موبایلتان فرستاده می‌شود و می‌توانید شروع به خریدوفروش ارزهای دیجیتال کنید.

کاربران و در حقیقت سرمایه‌گذارانی که قصد استفاده از خدمات صرافی والکس را دارند باید پس از ثبت‌نام اولیه هویت خود را احراز کنند.

احراز هویت اشخاصی که در حقیقت به منظور افزایش امنیت پلتفرم به کار می‌رود در والکس به این صورت است که کاربران این صرافی ارز دیجیتال باید متنی از پیش‌آماده از سوی تیم والکس را روی یک فقره کاغذ نوشته و به همراه کارت ملی خود در دست، یک عکس گرفته و درون سایت بارگذاری کنند.

صرافی ارز دیجیتال والکس فارغ از احراز هویت اشخاص، نشانی ایمیل و شماره تماس تلفن همراه و ثابت را هم بررسی می‌کند. این کار با یک تماس تلفنی به شماره ثابت و بازخوانی کُد تأیید از سوی تلفن گویا، پیامکی حاوی کد تأیید و فرستادن یک ایمیل انجام می‌شود.

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی
شیوه احراز هویت در والکس
محاسبه کارمزد در صرافی ارز دیجیتال والکس
کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال والکس به صورت درصدی از مبلغ کل معامله است:

کارمزد خریدار ارز دیجیتال به صورت ارز دیجیتال کسر و کارمزد فروشنده ارز دیجیتال از مبلغ دریافتی به تومان کسر می‌شود.
کارمزد از هر دو طرف معامله کسر می‌شود.
در هنگام ثبت معاملات در والکس، کارمزد به شما نمایش داده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۴
اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی